یکی از روشهای ارزیابی لرزهای پلها استفاده از منحنیهای شکنندگی تجربی است. از اطلاعات خسارت موجود برای برقراری رابطه بین حالت حدی خسارت و مؤلفههای حرکت زمین استفاده میشود. از آنجا که ویژگیهای هیچ کدام از حرکت ورودی و مصالح سازهای نمیتوانند به طور قطع بیان شوند، مطالعات آسیبپذیری احتمالاتی با استفاده از روابطی که احتمال خسارت را به صورت تابعی از متغیرهای اتفاقی حرکت زمین و خصوصیات مصالح بیان میکنند، انجام میشود. این متغیرها عدم قطعیتهای ذاتی دارند. در این مطالعه متغیرهای اتفاقی مذکور به همراه عدم قطعیتهای وابسته به صورت مختلط در نظر گرفته شدهاند. به عنوان مطالعه موردی از اطلاعات خسارت 2768 پل در زلزلههای 1994 نورتریج و 1995 کوبه و با استفاده از روشی که برای به دست آوردن منحنیهای شکنندگی تجربی معرفی شده، منحنیهای شکنندگی پلهای مورد اشاره، به دست آمدهاند.
بسطامی, مرتضی, & ملکشاهی, امیر. (1393). منحنیهای شکنندگی لرزهای تجربی پلها با در نظر گرفتن عدم قطعیتهای اتفاقی مختلط. فصلنامه علوم و مهندسی زلزله, 1(1), 3-12.
MLA
مرتضی بسطامی; امیر ملکشاهی. "منحنیهای شکنندگی لرزهای تجربی پلها با در نظر گرفتن عدم قطعیتهای اتفاقی مختلط". فصلنامه علوم و مهندسی زلزله, 1, 1, 1393, 3-12.
HARVARD
بسطامی, مرتضی, ملکشاهی, امیر. (1393). 'منحنیهای شکنندگی لرزهای تجربی پلها با در نظر گرفتن عدم قطعیتهای اتفاقی مختلط', فصلنامه علوم و مهندسی زلزله, 1(1), pp. 3-12.
VANCOUVER
بسطامی, مرتضی, ملکشاهی, امیر. منحنیهای شکنندگی لرزهای تجربی پلها با در نظر گرفتن عدم قطعیتهای اتفاقی مختلط. فصلنامه علوم و مهندسی زلزله, 1393; 1(1): 3-12.